Bad Feeling


sesuatu yang di sayanggi n dijaga penuh cermat 
ditatang dngan baik
aku nampak dia lepas hujan badai melanda
basah lecun gigil sentiasa
merayu2 menjerit2
demi setitis air 
dulu orang buang aku ambil n jaga
sebesar tapak tangan ku belai juga
gemersik halus aku dengar suara
baru buka mata
baru tahu bertatih 
aku beri nama sesuai rupa
manja sentiasa
pantang menjerit pasti aku membuka mata
agar kau tak lapar n dahaga
bila tinggal seketika
hati gelisah pikir kau disana
tapi sayang bila allah dah kata 
kau untuk aku hanya sementara
bila kau sudah pandai belari
badan gebu sentiasa
kau pergi menutup mata
masih aku inggat detiknya
engkau mengerang tanda derita
aku peluk agar kau lena tidurnya
sudah ku usaha tiada pengubatnya
engkau pergi dalam beriba
atas tangan ku ini engkau menutup mata
hibanya rasa tak terkata
engkau ku tepuk engkau ku goncang
tak berkutik juga
andai itu suratanya aku terima

nota: bayanganya masih terasa

1 comment:

Zetty Izzati said...

alalaaaa...cday je ayt ny..
nnt ade mase singgah2 la blog ktew ye..komen2..hee

Terjah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...