A'salam & hai sailent redder!

harini saya nak bualkan tentang READHA
apa itu REDHA? 
redha itu sesuatu perkara yang terjadi dan kita menerima dengan berlapang dada tanpa rasa kecewa atau tertekan

 allah s.w.t dah janjikan kepada kita tentang ganjaran atau pembalasan yang akan di berti pada kita seperti sabda Rasulullah s.a.w 
" Tidaklah seseorang Muslim, apa bila dia ditimpa musibah, lalu dia membaca apa yang allah arahkan kepadanya : Sesungguhnya kita milik allah, dan kepadan Nya kita akan kembali, Ya allah berikan aku pahala untuk musibah yang menimpaku, dan tukarkanlah apa yang lebih baik daripadanya, melainkan allah pasti akan menukarkan yang lebih baik untuknya"
[ Sahih Muslim, Kitab Jenazah,bab apa yang dibaca apabila datangnya musibah : 1531]

 dan janji allah itu pasti dan dah jadi pada diri sendiri.. 
masa tu saya dan kawan terpaksa keluarkan duit atas sebap kecuaian diri sendiri, walau pon berapa puluh lah sagat... tapi untuk pelajar macam saya agak besar. tapi hasil didik mak ayah untuk REDHA bila di timpa musibah dan mak ayah selalu cakap

 semoga Allah s.w.t ampunkan dosa kita dan gantikan dengan yang lebih baik,,

bohong la klu tak melilau cari supaya tak kena denda.. tapi memang tak ada jadi pujuk hati untuk redha.. pujuk kawan untuk redha.. mungkin ada hikmah dan duit tu memang bukan rezeki kita.. 
selang berapa minit lepas proses bayar itu ini saya dapat call from my lovely friend for some job, dan saya dibayar enam kali ganda dari nilai yang saya dan kawan kene keluarkan tadi.
allah hu akbar..janji allah memang pasti.. 

NOTA CAKAR : SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI MAAF ZAHIR BATIN

No comments:

Terjah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...