Kondo Awek Cun part 1

assalammualaikum and hai sailent readder..
sorry sebap dah lama sagat tak up date blog..
now i want share and story mory
apa yang aku perkatakan mybe ada sikit provok dan hasutan.. but ples my sailent readder.. tolong tengok pada satu sisi yang lain

1)bile seorang hamba allah merasa dia sentiasa betol maka mata nya akan tertutup pada kecelaan dan situ timbul nyew RIAK so bile dah macam tu mula la tak boleh di tegur.. mesti ada stapment OK ADA SENTAP MENYENTAP KAT SINI x pn akan cakap OK IS MY FAUL..AVERY THING FROM ME lepas tu buat muke duck fucke. mula la tak nak bertegur and berentak bagai.. ikotkan hati boleh jew nak malukan muke ko ni depan budak rumah tapi malas nak layan sebap KO BUDAK.. ADIK-ADIK so mula la ORANG NAIK TANGGA KO PIJAK KEPALE

2) zaman sekarang makan pon mahal..tak lari la kalau sekali makan tu kene hentak RM5 RM6 ringgit.. tu baru sekali makan.. dan tekak tu bukan jenis nak makan ikan masin dengan nasik putih jek..so bile duduk rumah sewe mesti ada dapur bile ada dapur mesti ada gas ada yang memasak bile masak mesti ada bahan so perlu keluar duit.. dek akak mintak duit dapur sebulan RM30 jew tau..bukan 300 tu pon BERENTAK kawan... KATE NYE MAHAL SAGAT boleh pulak keluar statmen aku balik tiap2 minggu tapi hujung minggu tak berambus balik pon and boleh cakap AKU MAKAN APA JEK.. ( terigin nak sepak muke die mase ni) konon tak nak jadik isu berbangkit last2 nanti cerite nyew la.. lagi tak boleh blah bile die kata SEPOSEN/10sen PON DIE KIRE ok... disitu mula la aku nak lancar PERANG..er dek ko makan sedap tau ayam asam pedas ko telan ikan ko telan ayam merah ko telan sup ayam ko telan cume BABI jek ko tak makan lepastu ko dah sendawa bagai ko boleh cakap makan ape jek.. tu satu hal..

3)masak banyak-banyak tu memang untuk ko sekali hadap.. yang ni memang aku begang kate orang tak payah pikir bende dah jadik taik.. tapi serius aku rasa ralat sebap balik igat nak makan tapi bile pegi dapur aku dapat periuk kosong dalam hati aku terus kate KO NAK MENCEKIK IGAT ORANG BELAKANG LA BODOH memang aku dah makan tegah hari tapi masak banyak sendiri igat la malam mau makan jugak.. BETOL KATE ORANG..ORANG YANG TAK NAK BAYAR YANG MAKAN BANYAK..

4) IKLAS...kalau masak tu berajak tibe-tibe orang ada hal kene la tinggalkan laukkan.. tapi klu lauk yang di tinggalkan tu tak iklas aku rasa tak makan pon tak pe lah..maggi lagi sedap...( part ni sailent reader bayang sendiri la) bukan nak membandingkan tapi boleh beza kalau orang iklas tu tinggalkan untuk ko makan..

5) sewe rumah... memang sakit hati bile nak kutip sewe boleh bantai cakap TAKDA DUIT PAKAI DUIT KO DULU LA KAK sendiri mau pikir la..ko nak masok rumah asing duit awal-awal la.. ni ko sebok top up sehari 2 3 kali.. nasip masa tu bakan dengan aku..

6) bile dah berkongsi makan.. berkongai satu bumbung boleh nampak warna sorang-sorang tapi dek ko nampak hitam dek.. igat sekarang ko boleh buat tapi zaman sekarang bayar cahs jew.. jagan sampai ko hilang semua..

nota si gemok: perang secara diam lagi baik.. orang sabar allah sayang

No comments:

Terjah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...